Baser disainib ja toodab päikesevarjude aluseid. SOLIDWORKS aitas neil tõhustada koostööd tarnijatega.
Väljakutse
Varajases faasis idufirmad seisavad äärmiselt raskete valikute ees. Raha kaasamiseks on vaja leida esimesi kliente, kuid oluliste vahe-eesmärkide saavutamine nõuab sageli samal ajal raha, mida ettevõttel veel pole.
Täpselt sellises olukorras oli ka Taani idufirma Baser. Ettevõte disainib ja toodab päikesevarjude aluseid. 2014. aastal otsustas ettevõtte praegune tegevjuht Josefine Østerby viia ellu oma isa unistuse luua uut tüüpi päikesevarjualus. Ta sai aga kiiresti aru, et tal puuduvad vajalikud vahendid disainiprotsessi alustamiseks sobiva tarkvara soetamiseks. PLM Group tuli appi, andes selleks 12-kuulise tasuta SOLIDWORKSi idufima litsentsi.
Lahendus
SOLIDWORKS pakkus atraktiivset alternatiivi kulukale CAD-platvormile – tasuta idufirma litsentsi 12 kuuks. See aitas Baseril alustada oma teekonda rahanappuses vaevlevast idufirmast kasvupotentsiaaliga kasumliku ettevõtteni.
Kontseptsiooni kontrollimine
Baser oli juba välja selgitanud, et potentsiaalsed ostjad teadvustavad probleemi, mille ettevõtte kavandatav päikesevari lahendaks. Ettevõte oli kindel, et loodav lahendus vastab kasutajate vajadusele. Kontseptsioon vajas siiski kontrollimist, mis tähendas, et ettevõttel oli vaja luua prototüübid esmase kapitali kaasamiseks.
Baser kasutas SOLIDWORKSi kogu protsessi vältel toote disainimisest renderdamise ja müügini, s.t läbi kogu toote elutsükli, mis oli ettevõtte jaoks tervikuna äärmiselt väärtuslik. Ja mis peamine – see oli esimesed 12 kuud tasuta.
“Tasuta idufirma litsentsi saamine aitas meid tohutult. Me ei oleks muidu saanud mitte mingil juhul SOLIDWORKSiga alustada. Sest kui sinu ettevõte on nii väike … me olime ainult kolmekesi … sul pole lihtsalt seda raha, et minna ja osta endale mahukas tarkvarapakett,“ selgitab Baseri tegevjuht Josefine Østerby.
Hüvasti, kallid prototüübid, tere tulemast, kulude kokkuhoid!
Veel enne, kui uue toote sai turule tuua ja sellega Baserile raha teenima hakata, oli vaja teha mitmesuguseid füüsilisi katseid. Tavaline, ent ülemäära kallis viis toodete testimiseks on valmistada terve hulk füüsilisi prototüüpe. Lisaks kulukusele on füüsiline testimine ka aeganõudev protsess.
SOLIDWORKS pakkus laias valikus integreeritud simulatsioonirakendusi, mis vähendasid märkimisväärselt füüsiliste prototüüpide arvu, mille Baser pidi valmistama. Samuti aitas see lühendada aega, mis kulus disainimisele, masintöötlusele, kulude kalkulatsioonile ja kontrollimisele. See tähendas, et Baser suutis esmaklassilise toote valmistada kiiresti ja konkurentsivõimelise hinnaga.
Brändi ja tootearenduse juht Louise Sandahl Ullmann lisab: „SOLIDWORKS võimaldas meil kiiresti prototüüpida, nii et saime oma tootetüüpe testida ja teha muudatusi otse SOLIDWORKSis. Seejärel tegime veel prototüüpe ning testisime, hindasime ja rakendasime tehtud muudatusi.“
Kiire ja tõhus failide jagamine tarnijatega
Peamine etteheide mõningatele CAD-süsteemidele on see, et nende failivormingud ei pruugi olla tarnijatele loetavad, mistõttu raiskate väärtuslikku aega ja ressurssi failide jagamiseks vajaliku teisendusprotsessi peale. Tarnijate (ja klientidega) failide jagamine on oluline osa tootmisprotsessist, mis peaks suurendama tõhusust. Niisiis ei tohiks see olla piinarikas.
Baser leidis, et SOLIDWORKSi abil oli tarnijatega lihtsam koostööd teha. Võimalus teha koostööd ka 3D-vormingus vähendas kulusid veelgi, aitas pakkuda paremat toodet ning teha seda kiiremini.
„Meil on tootearenduses mõningaid koostööpartnereid ja nad kasutavad SOLIDWORKSi. Seega on suurepärane, et räägime nendega sama keelt. Saame avada üksteise faile ja üksteist aidata,“ selgitab Louise Sandahl Ullmann.
Tugiteenused õigel ajal ja õiges kohas
Osadel CAD-süsteemide pakkujatel puudub kättesaadav tugiteenus seal, kus seda kõige rohkem vajatakse – kohalikul tasandil ja kohalikus keeles. Lisaks võib kiire ja lihtne juurdepääs asjatundlikele nõuannetele ja abile, mida pakub igakülgselt kvalifitseeritud tugiteenuse insener, olla edu saavutamisel võtmetähendusega – eriti ühe idufirma jaoks.
Õnneks polnud Baseril vaja selle pärast muretseda.
“Vahel oli meil pisut raskusi ja SOLIDWORKSiga tekkis probleeme, kuid PLM Group ruttab alati kiiresti appi. Nende klienditeenindus on professionaalne ja abivalmis, mis on iseenesest tohutu eelis. Tundsime, et nad hoolivad siiralt idufirmade ja idufirmade kogukonna käekäigust, mistõttu nendega koos töötamine oli iseendastmõistetav valik,” selgitab Louise Ullmann.
Ehk töötad sinagi mõnes idufirmas, mis võiks olla huvitatud SOLIDWORKSi lahendustest?
Kandideeri idufirma programmi täna